Մեր զրուցակիցը «Ժառանգություն» կուսակցության նախկին պատգամավոր, Երևանի ավագանու «Բարև Երևան» խմբակցության անդամ, Կրթության ազգային ինստիտուտի փոխտնօրեն Անահիտ Բախշյանն է: Նրա հետ զրուցել ենք ընտանիքի, մասնագիտության ընտրության, դպրոցի, սիրո, կրթության ոլորտից քաղաքականություն անցում կատարելու, ԱԺ-ում պատգամավորների աշխատանքի և այլ հարցերի շուրջ:
Տիկ.Բախշյան, ծնվել եք արհեստավոր, հրաշալի դերձակ Ներսես Ժամկոչյանի և Էլիզ Անթառամյանի սիրուց, ովքեր Հալեպից հայրենիք են վերադարձել 1946 թվականին: Կպատմե՞ք Ձեր ընտանիքի մասին:
-Մեծ էր մեր ընտանիքը: Ապրում էինք մի տան մեջ, որտեղ հորեղբայրներն էին, տատիկը, պապիկը, հայրս, մայրս և մենք՝ 5 երեխա:
Մանկությունս անցել է շատ ջերմ, սիրո
մթնոլորտում: Հորեղբայրներս ինձ համար մեծ նշանակություն ունեին, քանի որ
կային բաներ, որ հայրս կարող է թույլ չտար, բայց հորեղբայրս թույլ էր
տալիս: Տանգո պարելն անգամ փոքր հորեղբայրս է սովորեցրել և իմ առաջին
տանգոն պարել եմ նրա հետ: Ու ինձ համար այնքան հաճելի էր, երբ որևէ տեղ
հորեղբորս զուգընկերն էի դառնում: Չեմ մոռանում Նոր տարվա մեր հավաքները մի
սեղանի, մի տոնածառի շուրջ: Նվերները՝ հիմնականում գրքեր, որոնք մասունքի
պես պահել եմ:
Միշտ հիշում եմ, մեր ընտանիքը, մեր
հարաբերությունները, հատկապես տատիկիս, որին շատ նման եմ արտաքինով: Նրա
անունը Մանուշակ էր, ում անունով էլ հորեղբորս աղջկան կոչեցին, սակայն,
վերջինը չի սիրում այդ անունը և մինչև հիմա ընդվզում է՝ ասելով, թե դու
այդքան նման ես քո տատին, բայց ինձ են անվանակոչել: Ինչո՞ւ: Քո անունը թող
դնեին Մանուշակ էլի:
Կուզեի՞ք, որ Ձեզ կոչեին տատիկի անունով:
-Ես իմ անունը շատ եմ սիրում և ինձ համար
Ղազարոս Աղայանի «Անահիտ» հեքիաթն իմ ուղեցույցն է ու մեկ-մեկ ինձ
«բռնացնում» եմ այն մտքի մեջ, որ շատ եմ ուզում Անահիտին նմանվել: Բայց,
եթե կոչեին Մանուշակ՝ չէի դժգոհի:
Նշեցիք, որ արտաքինով եք նման, իսկ բնավորության գծերը:
-Տատս ու պապս բողոքական հավատքի էին և,
տեղափոխվելով Հայաստան, եղել են Ավետարանական եկեղեցու հիմնադիրներից: Ես
մեծացել եմ այդ եկեղեցում: Երեխա էի, շատ բան չէի հասկանում, բայց միշտ
հիշում եմ, որ հաճույքով չէի գնում: Տատս տանում էր ու, ես տեսնում էի իր
ծառայելու, բոլորին հասնելու, նվիրվելու ջանքը: Այն աստիճան, որ հիշում եմ,
հորեղբայներս զայրանում էին՝ ասելով, թե գնում ես, չես ասում ուր ես, մի
օր կորելու ես:
Բայց ինչ էր անում տատս: Նա ժողովրդական
բժշկություն շատ լավ գիտեր: Որ կանչում էին՝ գնում էր: Դա կարող էր
Գյումրին լինել, Սուխումին…: Հիմա ես տեսնում եմ, որ պատմությունը կրկնվում
է. ինչ-որ հորեղբայրներս տատիս էին ժամանակին ասում, նույնը հիմա
երեխաներս ինձ են ասում:
Իսկ բնավորության ո՞ր գիծը կցանկանայիք ունենալ, որ չունեք:
Ինքը շատ հավատքով էր: Ասվածավախ: Այ դա ինձ մոտ մի քիչ պակասում է: Հավատում եմ անշուշտ, բայց այնպես չէ, ինչպես նա:
Շատերն այսօր խուսափում են մեծ ընտանիք ունենալուց, գերադասում են հանգիստ ապրել: Դուք երբևէ նման ցանկություն չե՞ք ունեցել:
-Այդքան էլ ուզել-չուզելով չէր: Գուցե
հարսները շատ կուզեին առանձին ապրել, բայց մեզ համար շատ լավ էր , իսկ
դրվածքն այդպիսին էր, տունը մեկն էր: Մեծ ընտանիքը, իմաստալից ելումուտը,
լուրջ դրոշմ են թողել իմ աշխարհընկալման, մարդկային հարաբերություններ
կառուցելու հմտությունների վրա:
Գիտեմ, որ շատ աշխույժ և լավ
սովորող երեխա եք եղել դպրոցում, և տպավորություն է, թե հետագայում
բանասիրական կրթություն եք ստացել, բայց, երբեք չէի մտածի, որ ավարտել եք
ֆիզիկայի ֆակուլտետը: Ինչպե՞ս է կատարվել մասնագիտության ընտրությունը:
-Ունեցել եմ
հայոց լեզվի և գրականության հրաշալի ուսուցիչ, ումից շատ բան եմ սովորել:
Իսկապես, գերազանց տիրապետել եմ մայրենի լեզվին, բայց դրան հակառակ
ունեցել եմ ֆիզիկայի մի շատ վատ ուսուցիչ, որին չէի սիրում: Ինքն էլ ինձ
չէր սիրում: Փոխադարձ էր մեր, կարելի է ասել՝ ատելությունը: Ես զգում էի,
որ այս մարդը միշտ կիսատ ինչ-որ բաներ է ասում: Երբ որ հարցեր էի տալիս՝
զայրանում էր: Խնդիր լուծել չէր սովորեցրել, իսկ այդ առարկան ինձ շատ էր
հետաքրքրում: Ֆիզիկան միայն գիտություն չէ. մտածելակերպ է, վերլուծել է,
աշխարհընկալման լայն պատուհան, ու ես ուզում էի այդ պատուհանից դուրս
նայել, իսկ այդ մարդն անընդհատ փակում էր: Եվ, ի հեճուկս նրան՝ որոշեցի, որ
գնալու եմ ֆիզիկայի ֆակուլտետ: Հորս ասացի որոշմանս մասին՝ տեղեկացնելով,
որ առարկան լավ չգիտեմ: Պատկերացրեք, 1965 թվականին մասնավոր
պարապմունքների հաճախեցի և, արդյունքում, ընդունվեցի:
Փաստորեն,վատ ուսուցիչն էլ է այս կամ այն մասնագիտության ընտրության մեջ դեր խաղում:
-Այո…բայց սա բացարձակ դուր չեկավ իմ հայոց լեզվի ու գրականության ուսուցչուհուն, ով նեղացավ ինձանից:
Այսօր, հատկապես ավարտական
դասարանների աշակերտները դպրոց չեն հաճախում, հաճախելուց էլ՝ չգիտես,
աշակերտ են, թե արդեն 25-ամյա երիտասարդ: Խոսքս զգեստներին է վերաբերում,
շպարին..: Ինչ-որ ծրագիր մշակվո՞ւմ է այս առումով:
- Դպրոցն անհրաժեշտություն է և բոլոր այն
ծնողները, ովքեր կարծում են, որ երեխան 3 առարկա կպարապի և կհանձնի
քննությունները՝ չարաչար սխալվում են: Այդ քայլով երախային դնում են փոքր
շրջանակի մեջ: Դպրոց գնալ նշանակում է մարդկային հարաբերությունների մեջ
հմտանալ, կողքինին պաշտպանել ու պաշտպանվել: Երբ որ երեխան մեկուսանում է,
դպրոց չի գնում, և ծնողները տարբեր ձևերով ատեստատ են ձեռք բերում, սրանով
վնասում են երեխային: Փոխանակ դպրոցից պահանջեն՝ ապահովել երեխայի
կրթությունը, որը նրա սահմանադրական իրավունքն է, հարմարվում են այս
վիճակին ու ասում են՝ կտանեմ 3 առարկա կսովորի, քննության կտա: Այնինչ, 3
առարկա սովորելով հասարակության լիարժեք անդամ չեն կարող դառնալ:
Ինչ վերաբերում է հագուստի վերաբերյալ
ծրագիր մշակելուն, ապա դրա հարկը չկա: Վերևից իջնող ամեն մի պարտադիր բան
միայն ընդվզում է առաջացնում: Դպրոցն ինքը պետք է իր կրթական միջավայրը
ձևավորի, որտեղ կկարևորվի կրթությունը, բովանդակությունը և կստորադասվի
մնացածը: Ճիշտ կրթության պարագայում երեխաներն իրենք գնում են ճիշտ
ճանապարհով, հագուստն էլ են ճիշտ ընտրում:
Երբ դպրոցի տնօրեն էի՝ այդ ուղղությամբ
հետևյալ քայլերն արեցի. Յուրաքանչյուր դասարանի ծնողական կոմիտեն որոշեց,
թե իրենց երեխան սեպտեմբերի մեկից ինչ հագուստ պետք է կրի: Պայմաններն ասել
էինք. Վերևը տաք եղանակներին պետք է լիներ սպիտակ, հետո՝ կոստյում:
Տարրական դպրոցի համար էլ մենք դպրոցում էինք կարում: 1000 դրամի
պատմություն էր:
Դպրոցի կառավարումը պետք է լինի առաքինության շրջանակում, որի մեջ ներառվում է նաև հագուստը:
Սկզբում ուսուցիչ, ապա տնօրեն: Ո՞րն է, կամ էր՝ Անահիտ Բախշյանի երազած դպրոցը:
1999 թվականի փետրվարին երբ նշանակվեցի
դպրոցի տնօրեն և զանգահարեցի ամուսնուս՝ Յուրի Բախշյանին և ասացի, որ
հրաման ունեմ, այդ օրն ասաց, որ շուտ է տուն գալու: Եկավ, բացեց իր
կոնյակներից մեկը, ճաշի սեղանի շուրջ նստեցինք և խոսքն ուղղելով
երեխաներին՝ ասաց.
-Ձեր մայրիկը վաղվանից շատ պատասխանատու
գործի է գնում: Շատ զբաղված է լինելու: Մենք իրենից մեկ տարի ոչինչ չպետք է
պահանջենք: Ինչ-որ կկարողանա՝ կանի. ժամանակ կունենա՝ ճաշ կեփի, չէ՝ յոլլա
ենք գնալու: Իհարկե, հասցրեց, ասել, որ ինչ-ինչ, միայն թե իր
վերնաշապիկները և կոստյումը չմոռանամ արդուկել (Ծիծաղում է.Ա.Կ):
Ապա, խոսքն ուղղելով ինձ՝ հավելեց. «Թող
քո աշակերտները մի քիչ պակաս իմանան ֆիզիկան, մաթեմատիկան, բայց քաղաքացի
մեծանան: Նրանց տուր ընտրություն կատարելու հնարավորություն, թող սովորեն
ընտրել: Թող քո աշակերտները մեծանան իրենց ստեղծած պետության մեջ»:
Ու հետևյալ քայլերն արեցի: Աշակերտներիս
ասացի, որ դպրոցն իր տարածքով իրենց պետությունն է: Գնացեք, ընտրեք Ձեր
պետության անունը, հիմնը, զինանշանը: Հայտարարեցինք մրցույթ: Ով ինչ
առաջարկ ուներ՝ գցեց այնտեղ: 10 օր անց տուփը բացեցինք: Երեխաներից մեկը
առաջարկել էր պետության անունը Տիր դնել՝ ի պատիվ գիտության, կրթության
հեթանոսական աստծո: Զինանշանը բացված գրքի տեսքով էր: Հիմնի բառերը գրեց
պայծառ մի աղջիկ, երաժշտության ուսուցչուհին՝ երաժշտությունը:
Հիմնի բառերը հիշո՞ւմ եք:
Իհարկե: Անգամ կարող եմ երգել: (Երգում է.Ա.Կ)
Դու փոքրիկ աշխարհ՝
Հրաշքով լեցուն,
Աշակերտական հանրապետութուն…
ՀՀ օրհներգից հետո մեր հիմն էինք երգում,
որոշում կարևոր անելիքները: Առավոտյան ժամը 08:50 ռադիոցանցը միանում էր,
ով որտեղ էլ լիներ՝ կանգնում էր ու երգում: Ես միշտ առաջին հարկում կանգնած
երգում էի, բոլորը միանում էին ինձ:
Իմ և Յուրիի երզած դպրոցը դա էր:
Այնքան սիրով եք խոսում Ձեր
ամուսնու մասին, որքան սեր կա Ձեր աչքերում: Գիտեմ, որ առաջին հանդիպումը
տեղի է ունեցել ընդունելության քննության ժամանակ. Ի՞նչ եք կարծում սա
ճակատագիր էր, թե՞ պատահականություն:
-Չեմ հավատում նրան, որ ինչ-որ մեկը գրել է
այսպես կոչված ճակատագիրը և ես էլ դրանով շարժվում եմ: Ես այդպիսի
ճակատագրին չեմ հավատում: Հավատում եմ այն ճակատագրին, որը ինքդ ես գրում:
Հայ քրիսոնյան, առաքելական եկեղեցու հետևորդը ճակատագրին չպետք է հավատա:
Հակառակ դեպքում կստացվի, որ Աստված, ով բոլորիս անչափ սիրում է, մեկի
ճակատին կգրի, թե դու պետք է մահանաս շատ երիտասարդ, մյուսին՝ ապրես
այնքան, որ զահլադ գնա: Ոչ: Չէր կարող պատահել՝ Աստված Յուրիի ճակատին
գրեր, որ պետք է սպանվեր դավաճանի գնդակից: Ուղղակի, այո՛, Յուրին էլ գրեց
իր ճակատագիրը:
Ոչ մի բան պատահական չի լինում: Մեր
ենթագիտակցության մեջ այնքան խորը ծալքեր կան..: Եթե մտքերդ չես
կառավարում, դու ուրեմն ճակատագիրդ չես կարող գրել: Երբ կառավարում ես՝
չես մտածում, թե ինչ կլինի, ինչ կասեն: Եվ, երբ երիտասարդներին ասում եմ,
որ իմ զգացմունքների մասին առաջինն եմ հայտնել ամուսնուս՝ զարմանում են:
Պետք չէ զարմանալ: Եթե զգացմունքներդ տանում են դեպի երազանքդ, չպետք է
հապաղես, կասկածես, վախենաս: Նա ինձ, ճիշտ է, շատ կոռեկտ մերժեց, բայց, 9
ամիս հետո եկավ ու ասաց, որ ինձ սիրում է:
Տիկ. Բախշյան, ինչպե՞ս կատարվեց անցումը կրթության ոլորտից՝ քաղաքականություն: Ի՞նչը դրդեց կայացնել նման որոշում:
-Երբ եղավ
Հոկտեմբերի 27-ը, այդ օրերին իմ մեջ փլվեց իշխանության նկատմամբ ունեցած իմ
ակնածանքը: Ինչո՞ւ, ինչպե՞ս կարող էր Աժ-ում ահաբեկչություն կատարվել: Եվ
այդ ինչուներն ինձ տարան մի տեղ, որը կոչվում է քաղաքականություն:
2007 թվականի մայիսի 12-ից
ԱԺ-ում եք եղել: Որպես արդեն նախկին պատգամավոր, ինչպե՞ս եք գնահատում ԱԺ
ներկայիս պատգամավորների աշխատանքը:
-Ինչ կարողանում են՝ դա են անում: Մեկը
կարողանում է ձեռք առնել, ձեռք է առնում, մեկը կարողանում է հայհոյել,
հայհոյում է, երրորդը կարողանում է լաչառություն անել, անում է, չորրորդը
կարողանում է խնդիր բարձրացնել, քննարկել: Բայց ագրեսիվ ինչ-որ բան կա, որը
ոչ մի տեղ չի տանում:
Անցել եք երկար ճանապարհ. որպես կին, հասարակական գործիչ, ի՞նչ եք գտել և ի՞նչ կորցրել:
-Կորցրել եմ ամենաթանկ մարդուն՝
ամուսնուս: Գտել եմ մի հմտություն, որով ես կարողանում եմ ինձ թունդ չսիրող
պաշտոնյայի, ցանկացած մեկի հետ համագործակցության եզր գտնել: Դա կարծես թե
ինձ հաջողվում է:
Հարցազրույցը` Անի Կարապետյանի
http://asekose.am/hy_AM/news/9/155192-incounern-inc-taran-mi-tex--ore-kocvoum-e-qaxaqakanoutyounanahit-baxsyan.html
Комментариев нет:
Отправить комментарий